Saturday 19 April 2014

Papagomo Tuduh Anwar Terlibat Dalam Kes Kemalangan Karpal Singh

Papagomo telah turut serta dengan kumpulan pemimpin dan penyokong UMNO yang dungu dengan melontarkan komennya yang tidak sensitif terhadap kematian bekas Pengerusi DAP Karpal Singh, demikian theaintdaily.com melaporkan.

Beliau bukan sahaja menggunakan isu kematian Karpal untuk meneruskan agenda politiknya tetapi juga turut mengheret nama Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan juga PAS di dalam bawaan kempennya itu.


Papagomo, yang nama sebenarnya ialah Wan Muhammad Azri Wan Deris, pada akaun Twitter telah mengutuk Karpal yang digelar "Harimau Jelutong" dengan posting berikut: “Karpal Singh mati kemalangan, takziah kepada keluarga Karpal Singh. Apa pun peguam utama kes Liwat Anwar Al Juburi yang menyimpan segala dokumen dan keterangan mangsa mangsa liwat Al Juburi sejak 1996 telah mati. Lega lah kau Nuar.”

Papagomo terus menuangkan minyak ke dalam api apabila beliau terus menyatakan bahawa kematian Karpal akan membuka jalan untuk PAS bagi melaksanakan undang-undang hudud dan ia tnetunya tanda kemenangan bagi parti Islam itu.

Beliau menulis di twitter lagi: “PAS kini sudah berlapang dada dengan kematian Karpal Singh. Tidak ada lagi alasan oleh PAS untuk mempercepatkan Hudud di Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang. Kematian Karpal Singh satu kemenangan besar untuk parti PAS.”

Blogger tersebut yang menggunakan tweet @Papagomo telah mengkritik Anwar, "Karpal Singh sebelum dia mati dia buat pengakuan Anwar Ibrahim pengamal Homoseksual. Tulah jasa dia selama mana dia hidup.”

Dia tidak berhenti setakat itu apabila dia mentweet lagi : "Mintak pihak @PDRMsia siasat secara terperinci kenderaan yang dinaiki Karpal Singh. Siasat kerana tak mustahil Al Juburi terlibat!”

Beliau menambah lagi dengan menanya pemimpin-pemimpin PAS samada mereka telah melangkah mayat Karpal dan mencabar mereka untuk berbuat demikian, disamping menyoal apa mereka mereka takutkan.

Beliau juga menulis menyatakan di dalam tweetnya yang dia turut mahu melangkah mayat ahli parlimen Bukit Gelugor tersebut.

Kematian Karpal telah mendedahkan kemunculan mengejutkan beberapa makhluk yang kejam, tidak sensitif dan amat jahat. Terdapat ramai juga yang bersuara sumbang yang dilihat telah muncul di celah-celah ruang politik Malaysia.

Ia bermula dengan kenyataan bekas naib presiden Perkasa, Datuk Zulkifli Noordin yang menghantar mesej berikut di Twitter: " Dlm keadaan kemelut Krjn PAS Klntn mau mlaksanakn hudud dgn bantuan UMNO, Allah tlh mmatikn Karpal yg mnjadi pnentang utama prlaksanaannya!​"

Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali, yang mengakui bahawa kematian Karpal adalah kerugian yang besar kepada negara, namun dengan pantas menuduh Karpal sebagai seorang yang tidak menhormati Islam.

Ahli Parlimen Langkawi dari UMNO BN, Datuk Nawawi Ahmad, yang kini bos KTM, juga melemparkan penghinaan terhadap Karpal dengan menyiarkan gambar Karpal dengan mukanya yang cacat dan berlumuran darah ke atas satu keratan akhbar lama yang membawa tajuk "Langkah Mayat Kami Dulu" berhubung dengan pelaksanaan hudud.

Ini adalah orang-orang yang dikenali sebagai orang Islam yang tidak hanya telah memalukan agama Islam tetapi juga negara. Syukurlah, mereka ini hanyalah kelompok minoriti.

Terdapat juga ramai umat Islam yang lain yang telah bersuara yang menentang watak-watak tidak senonoh itu.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP